Trivsels konsulent
Oplever I udfordringer med trivslen på jeres skole? Personalet er frustreret og føler de mangler redskaber til at håndtere de udfordringer de står i. Eleverne er umotiverede og deres adfærd og mestringsstrategier er uhensigtsmæssige. I har de bedste intentioner og et dygtigt personale, men I kommer til kort.
Jeg tilbyder pædagogisk psykologisk konsulentbistand og sparring, som er skræddersyet til netop jeres behov. Det kan være alt fra en sparringspartner I kan hidkalde i pressende situationer til et intensivt og særlig tilrettelagt forløb.
Jeg tilbyder et gratis og uforpligtende møde á 60 mins varighed, hvor I fremlægger jeres udfordringer. På baggrund af dette møde kommer jeg med et forslag til en handlingsplan og først herefter besluttes det, hvorvidt vi skal indlede et samarbejde.
Uddannelseschefen kontaktede mig på baggrund af manglende motivation og et skred i adfærden hos eleverne
Jeg startede med at udføre en trivselsundersøgelse, der tog udgangspunkt i observationer, samtaler og spørgeskemaer.
Herefter kom jeg med konkrete interventionsforslag til ledelsen.
Med udgangspunkt i disse interventionsforslag, udarbejdede jeg en række særligt tilrettelagte workshops som personalet alle deltog i.
Sideløbende fungerede jeg som sparringspartner for ledelse og personale.
Lederen henvendte sig på baggrund af massiv mistrivsel i en 8.klasse. De synes de havde prøvet alt, men uden effekt. Lærerne omkring klassen blev på skift sygemeldte og flere elever havde fundet et andet skoletilbud.
Jeg startede med at lave observationer i klassen i flere forskellige timer samt pauser.
Herefter havde jeg samtaler med de lærere der var omkring klassen. Ligesom jeg havde samtaler med ledelsen.
Jeg havde samtaler med eleverne i klassen og på baggrund af disse samt mine observationer udarbejdede jeg en spørgeskemaundersøgelse.
Efter analyse af dette materiale kom jeg med interventionsforslag som gik på helt konkrete og håndgribelige redskaber til lærerne. Ligeledes udarbejdede jeg et trivselsforløb på seks lektioner som jeg udførte i klassen, hvor lærerne deltog.
Rektor kontakter mig på baggrund af massive konflikter i en af 2.gs klasserne. Det drejes sig primært om en gruppe elever på 3-4 stykker, men det fylder i hele klassen.
Jeg starter med at lave observationer i klassen i forskellige undervisningssammenhænge og pauser.
Herefter har jeg fire konflikthåndterings seancer med hele klassen der tager udgangspunkt i mine observationer.
F.A.Q.
Her under finder du svar på spørgsmål du måske kunne sidde inde med
TEST
TEST
TEST
TEST
TEST